lördag 21 juni 2014

Stockholm

Jag älskar min stad. Ja. Staden är min! Idag blev det en sväng till Fotografiska, otroligt vackra bilder och utställning av Sebastião Salgado. Utställning pågår fram till september, så jag rekommenderar er att gå dit en sommardag då ni vill vara inne. 



 
Efter besöket där blev det promenad på Djurgården. En fin del av Stockholm. Finns mitt i staden. Otroligt med den grönskan som finns där! 




Har även lyssnat på Timbuktu, Jason Diakité. Han sommarpratade idag.  Ett program som jag tycker man ska lyssna på! Han kan verkligen uttrycka sig och väldigt klok!
 

4 kommentarer:

  1. Planerar en helg i september faktiskt, eller oktober för att se Orup :).Kram

    SvaraRadera
  2. Stockholm är verkligen fint på sommaren

    SvaraRadera
  3. Stockholm är ju en sån vacker stad.
    Eventuellt ska vi dit typ den 20/8 .
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Stockholm måste vara en av de underbaraste huvudstäder som finns!
    Jag såg att du kommenterat hos Matts, och såg att du funderade på att ta dig uppåt i landet. - Då blev jag nyfiken på var du bor, och ser att det inte alls är så långt från det natursköna Tärnsjö, där källan ligger, som han skrev om i förrgår.
    När jag var ung, så brukade vi ibland åka till Stockholm och fika på kvällen, vid Brostugan, eller Ulriksdal. - Bara för att ha något att göra...
    Hade kompisar i Midsommarkransen, Huddinge och Tullinge, och jag var nere lite titt som tätt och hälsade på.
    Det är ju i och för sig andra bensinpriser idag, men tar inte lång tid att åka hit, och här finns mycket fint att titta på, även om själva samhället är lite trist...- Men omgivningarna är helt underbara, med massor att se, och en sju kilometer lång sandstrand vid Dalälven, och en Nationalpark, förutom alla de källor som ploppar upp ur marken lite här och var... :D
    Idag var även jag upp till Ulebokvarnakällan, som bara ligger några hundra meter hemifrån mig, och det är verkligen underbart där uppe! :)

    SvaraRadera