måndag 21 juli 2014

Finland

En kort visit. Till mitt kära hemland. Eller hemland är det ju inte, jag bor ju i Sverige och har ett hem här.
 Men jag har rötter där.
 En stuga som vi brukar vara vid, hänga vid på somrarna. 
Ni vet. 
Mitt ute i skogen. 
Vid en liten sjö. 
Någon till stuga vid sjön. 
Inga ljud från moderniteter.
 Alltså. 
Ingen el. Ingen rinnande vatten. Nej men. Nu ljög jag. Dricksvatten kommer.
 Men ingen dusch. 
Alltså. 
Tvätt sker i bastun. Japp. Toaletten då? Jo, en mulltoalett, en bit bort från stugan. 
Jag älskar detta ställe. 
Skönt. 
Avslappnande. 
Tyst. 
Du får vara för dig själv. Där var jag. Ett par dagar. 




På vägen dit hälsade vi på farfar. Åt tårta. Tittade på hans gudomliga trädgård. SÅ vackert. Åh!!
Efter stugvisiten blev det att styra bilen mot faster och kusin. OCH det lilla nya undret i vår släkt. Det kommer bara flickor i vår släkt. Frågor på det? Även det badades det bastu. 
Vi hann även träffa lite andra trevligt folk.  Jag hade det bra i Finland....

2 kommentarer: