tisdag 8 juli 2014

God morgon.

Ännu en dag framför mig. Bara jag får göra det jag vill med den. Jag bestämmer innehållet. För mig blir det nog att ligga i solen en sväng. Sol måste jag få, bara lite. MEN samtidigt som vi njuter av solen, så är det viktigt att vara försiktig med solen och att skydda sig är viktigt! 

På nyheterna idag togs det upp om barnfetma, att det går ner. Bryter trenden med att öka! Skönt att höra att det går åt rätt håll. Hoppas denna trend håller i sig. Detta är något jag tycker är viktigt att ta upp och vill gärna jobba mer med i framtiden. Att hitta rörelseglädjen och sunda vanor redan i barndomen. 

3 kommentarer:

  1. Jag håller helt och hållet med dig. Väldigt skönt att trenden runt barnfetma vänder. Att vi går mot ett hälsosammare samhälle. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker naturligtvis att det är bra att det inte är så många feta barn längre, men jag blir lite fundersam och undrar vad det beror på. Jag hoppas att det är sundare vanor och att det inte är skönhetsidealen man vill uppnå så att ungarna svälter sig och låter Fröken Anorexi tar överhand.... Jag har hört barn som säger att dom ska banta, för man ska vara smal. Allt är inte alltid guld som glimmar, tyvärr!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ta det försiktigt med solen!Tänk på smygande canser risken.Har haft sånt.Kram,Inger

    SvaraRadera