torsdag 3 juli 2014

SOS

Jag har ju inte barn. Eller ja, har ju barn på jobbet. Men inte hemma. Vilket jag tycker är skönt. Andra tycker det är synd. Men jag tycker det är toppen. Att få göra det man vill. Hemma, inte behöva bry sig så mycket om någon annan. Bara mig själv. Gillar mig själv. Helt enkelt. Men på jobbet ger jag ju allt. Gillar mitt jobb.
Jag tycker även om att få känna mig behövd. Och då passar att vara fadder perfekt. SOS-barnbyar är ett sätt för mig att "ha ett barn". Och vet att det är någon som det lite bättre för att jag bryr mig. I en annan del av världen. Jag hoppas att folk vill engagera sig mer. I folk och deras välbefinnande. Som Özz Nujen sa i sitt program som statsminister. Vi vill inte se tiggarna för vi mår dåligt av att någon annan har det sämre än mig. Att det finns fattigdom. TÄNK om alla kunde göra något, en droppe gör mycket.
HÄR kommer du till sidan, där du kan bli fadder för ett barn som behöver hjälp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar