söndag 3 augusti 2014

Pride-paraden

Sagt och gjort. Jag åkte in till staden. Bänkade mig på en bra plats. Väntade in väninnan. Hade lite picknick på trottoarkanten. Tänk att det var helt okej att sitta på trottoarkanten och fika.... 

Väntan och åter väntan. Och så kom de. 
Polisen på hästarna med skottkärra bakom. Och en som plockade upp bajset.
Här kommer lite bilder, och synligt var nästan alla partier. Kd och Sd var inte med... Vilken folkfest, vilka färger! Allas rätt till kärlek!









Det nygifta paret.
















Friskisflaket. Det gick så fort här så jag hann inte med att fota något bättre.... 






Kvällen avslutades på  Söder, där vi träffade fler vänner. Åt lite, för energi behövde vi efter att ha stått flera timmar och tittat på den härliga paraden. Och så klart lite dryck. Jag hade en skön dag och kväll!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilden. Fulla med kärlek och värme.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den paraden brukar vara en riktig folkfest

    SvaraRadera
  3. Vilken parad! Synd att jag jobbade i helgen!

    SvaraRadera
  4. Sorgligt att den fortfarande ska behövas

    SvaraRadera