fredag 22 augusti 2014

Val 2014

Snart är det val. Dags att utnyttja sin rösträtt. Har ni koll på vilka ni vill rösta på? Om du kollar in Aftonbladet eller Svt, så kan du svara på lite frågor. Tänka till vad du tycker, och vad som är viktigt för dig. Där får du hjälp att hitta partiet. Jag har faktiskt gjort testerna ett par gånger. Och får tänka till lite. Skönt. Och viktigt. Valet är viktigt. Du får ge utrymme för din röst. Du har en rättighet, och skyldighet att rösta. Jag uppmanar alla att göra testerna, tar inte lång tid, och fundera. SEDAN- SKA du rösta. Tänk vilken rättighet det är- att få vara med om att bestämma om det som är viktigt för dig! Och, jag hoppas att alla tar sitt förnuft till fånga- så vi kanske slipper SD... 
Bilden är en skärmbild från mobilen, men ja. Ni ser vilket nyårslöfte jag gav... :)

1 kommentar:

  1. Jag har inte bestämt mej än. Det är alltid lika svårt att veta.
    Kram

    SvaraRadera