onsdag 6 augusti 2014

Val snart

Snart är det dags för val. I Sverige. För kommun, landsting och riksdag. Hur tänker du? Ska du rösta? Eller? Jag ska  rösta och tycker det är viktigt att göra det. Svt har på sin hemsida en valkompass där du kan svara på en del frågor och ta ställning till dessa. Och utifrån svaren får du se hur partiernas svar passar dig. Kan vara rätt bra att bara få tänka till också. Vad tycker jag om frågor. Det finns även argument för och emot, så att du får lite mer kött på benen innan du tänker till. Titta in sidan. Gör testet. Bli engagerad! Tycker det är viktigt att göra sin röst hörd! Det är inte allt länder som tillåter röstning av ledning av landet.

2 kommentarer:

  1. Jag röstar alltid och är politisk intresserad, så jag håller mig uppdaterad mellan valen..Jag tycker oxå att det är viktigt att rösta.

    SvaraRadera
  2. Hej nu är jag åter hemma från mina små semesterresor :)

    SvaraRadera