måndag 15 september 2014

Bästa starten på veckan.

Ja, jag hade det. Solen sken. Jag tog en promenad. Och njuter. Av den friska luften jag andas in. Jag är glad över det jobb jag har. Inom barnomsorgen. Jag tycker om att träffa alla dessa barn och deras familjer. De kommer och ger mig glädje. Idag fick jag en och annan kram för att jag varit borta mer än en helg. Vilken lycka! 
Jag gillar mitt jobb för att jag får träffa så många olika slags människor. Fast alla är lika ändå. En del är långa, en del korta. En del har kort hår, en del långt hår.
Men det som jag fått erfara där jag jobbar är att det är mycket kärlek. Och tolerans. Barnen är små, de ser och hör, men är så omtänksamma, vill väl, vill passa in. Vill veta vad som är rätt och fel i samhället. 
Jag vill ha det så. Ett jobb där jag trivs och får träffa dessa underbara olikheterna som binder oss samman. 
Det är här vi kan påverka hur samhället blir. Låt oss få trygga barn som trivs med sig själva och med omvärlden. 

1 kommentar:

  1. Du är helt klar rätt kvinna på rätt plats!! ♥

    SvaraRadera