torsdag 25 september 2014

Regn

Underbara regn. Jag gillar regn. Bra kläder- toppen att vara ute. Annars sitta inne och ha filtar och ljus lite här och där. Denna dag har varit en bra dag. Skogsutflykt med barnen. Har inte fått till besöket till skogen tidigare i år. Men nu så. OCH då regnar det. Vi struntar i det. Drar på oss regnkläder, gummistövlar. Tar oss en promenad. Och hoppas i varenda vattenpöl vi hittar. Barnen var torra, lite blöta strumpor, men annars torra. Picknick på golvet inne. Gissa om barnen njöt. Att bara få hoppa i vattenpölarna utan att någon säger till liksom! 
Jag gillar vatten.
Jag gillar hösten.
Jag gillar den sköna doften.
Detta vill jag förmedla till barnen. 

2 kommentarer:

  1. Bra att du förmedlar bra saker om hösten!! Själv har jag lite svårt med kyla och den gråa himlen å regnet....men en fin höstdag med sol- det är helt okey! Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Hösten är inte min favorit, men visst kan man vara ute och ha det mysigt då också!

    SvaraRadera