måndag 6 oktober 2014

Ny vecka...

Nya möjligheter. Jag har haft en bra helg. Den startade med ett tjejgäng som tittade på film, snaskade godis och drack vin. Och babblade. Skön start, trots alla var trötta och varnade för att "jag kommer minsann att somna". Detta hände dock inte. 
Lördagen var familjejympa, ös och bus för hela slanten. Denna grupp är roligast att träna med! Om barnen inte tycker om någon del av passet går de och gör något annat. Du får respons på passet med en gång. 
Söndagen var också på Friskis där vi kör ett projekt, med en grupp barn som behöver röra på sig. Riktigt kul! Tycker vi som ledare, och barnen! 
Tänk att du kan få ett leende av någon som drog ihop munnen innan passet, bara av att hela kroppen får röra på sig! Detta händer ofta när jag hänger på Friskis, med mig själv och motionärerna. Så, rörelse hjälper. Nu när jag varit lite mindre av Friskis-träning har jag försökt se till att promenera mycket, bara för att få röra på mig.
Annars har helgen bestått av läsning av boken: Rör dig-lär dig. En mycket bra bok som jag varmt kan rekommendera till de som jobbar med barn och ungdomar.

2 kommentarer: