söndag 5 oktober 2014

Söndag

Söndagar brukar vara min studiedag. Det är den dagen jag koncentrerar mig lite mer på skoluppgifter jag får och ska göra. Det är en dag jag brukar vara pigg. Vaknar tidigt. Och skönt att beta av lite plugg. Just nu är det mycket om barns motorik och vad som kan påverka utvecklingen. Att barn ska för röra på sig är viktigt för att kunna få en bra motorik. Det är också viktigt att motoriken får utvecklas så att det är lättare att ta till sig mer kunskap. Det finns studier och forskning som säger att bra studieresultat och tillägnandet av kunskap i matematik, språk går hand i hand. Så varför inte satsa på mer idrott i skolan, mer rörelse. Det behöver ju inte alltid vara en idrottslektion, varför inte göra en matematik uppgift som kräver rörelse- om hastigheter kanske?

1 kommentar:

  1. söndag brukar vara min slappe dag gör inte mång knop dator eller tv är det oftast som gäller denna dag eller en skön promenad i solen men inga måsten de kan jag göra alla andra dagar

    SvaraRadera