torsdag 30 oktober 2014

Torsdag

Hoppas ni har det bra där ute. Jag har det bra. Så bra man kan ha det när det är höst. Fast. Jag gillar hösten. Tända ljusen och annat. Men när det är blött och mörkt. Det kan jag vara utan. 
Nu i helgen är det Alla Helgons dag. En dag då vi minns de personer som helgonförklarats. Denna helg är det många som besöker kyrkogårdar och tänder ljus för nära och kära som gått bort. En helg jag tänker fira. Det blir besök på kyrkogården och tända ljus för de jag saknar. Ett ljus ska tändas i minneslunden. Jag tycker detta är en vacker tradition. 



Önskar er en toppen torsdag.

2 kommentarer:

  1. så glöm inte o klä ut dig o spring o skräm på gatorna också :)

    SvaraRadera
  2. Alla Helgons Dag är fint, Halloween något helt annat, som tyvärr förväxlas med Alla helgon...

    SvaraRadera