måndag 17 november 2014

4 arbetsdagar kvar.

Ja. Jag räknar ner till fredagen. Men jag gillar mitt jobb. Tänker på det ibland, tänk om jag inte hade ett jobb att gå till. Jag får till och med jobba med något jag gillar. Barn och lärande. Men fredagen är alltid skön. På jobbet har vi pratat om man skulle vinna så pass mycket pengar att man inte behövde jobba längre. Jag skulle kunna njuta lite av friheten och vara lite ledig. Men skulle nog ändå jobba lite. Eller gå i skolan och engagera mig i saker som gör att jag mår bra. Skulle inte kunna leva i ett liv med en massa pengar och bara glida runt och softa, shoppa. Nej. Så jag är tacksam att ha ett jobb, att gå till. Kunna göra något nyttigt och som betyder något för mig. Jag är nöjd. MEN ack. 4 dagar kvar till helgen! 

8 kommentarer:

  1. Så har jag också känt hela dagen idag...är det inte fredag snart :). Helgerna går på tok för snabbt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helgerna går fort men det gör vardagarna med :) tiden går alldeles för fort!
    Visst ska man vara glad och tacksam att man har ett jobb att gå till...men visst kan man längta efter lediga dagar ;)

    SvaraRadera
  3. Söndagkväll känns som veckans vanligaste dag!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig att om man skulle vinna massor av pengar så släpper jag inte jobbet helt ändå. Dessutom njuter vi nog mer av helgen då vi har jobbat under veckan.
    Ha nu en fin Tisdag och snart är det bara 3 dagar kvar.

    SvaraRadera
  5. o jag har flera dagar kvar av min semester typ ända till måndag :) tisdag börjar med utbildnignsdag :)

    SvaraRadera
  6. Snart är det fredag men jag längtar till lördag för då går jag av mitt pass på morgonen :)
    Hoppas det är bra med dig?
    Kramis
    PS: jag har flyttat bloggen :)

    SvaraRadera
  7. Precis, man behöver nog jobba för att må bra i alla fall,trots pengar! Men nog skulle jag gå ner i tid i alla fall om jag vann en massa pengar! Jag längtar inte till helgen, för då ska jag jobba!!! Kan du komma på mitt IW soft test pass på onsdag 26/11 kl 18 ? Vore jättekul!!! kram!

    SvaraRadera