måndag 16 mars 2015

Måndagsmys

Det är måndag. Solen skiner även idag. Jag njuter. Samtidigt som jag också är medveten om att det är mars och bakslag kan komma. Flera faktiskt. Men. Idag. Njöt jag. Av solen. På jobbet fick barnen leka av sig i solskenet. Skönt det. Efter jobbet blev det en promenad. På 40 minuter. Tog en liten omväg. Via sjön. Strandvägen. Utan bilar. Så mysigt att gå längs vatten. Avslappnande. Väl hemma blev det att äta och fixa även mat inför imorn. Då har vi en lång dag. Och tänkte hinna äta ordentlig mat innan mötet. Samt få till en promenad. Förra veckan gick jag sammanlagt 2 mil. Denna vecka ska jag få till samma summa. Har en app som ger mig lite extra energi. Nämligen Icas hälsoapp. För varje kilometer får du 0,5% rabatt på hälsomat på Ica. Detta har fått mig att röra på mig. Säger inte nej till hälsosam mat och till rabatter till det. Tänk om fler affärer kunde komma på denna briljanta ide. Och som sagt, rabatten dras av det hälsosamma maten, inte godis och kakor. Så, nu ska jag röra på mig... Mer. 


1 kommentar:

  1. Kul och smart idé det där med hälso appen som ICA har, men man måste vara medlem va? Får kolla upp det där!

    SvaraRadera