söndag 26 april 2015

Gaaah!

Upptäckte nu att om en vecka ska första utkastet av texten vara inne. Lite panik. Bara lite. Om en vecka är det ju maj. Och jag som var på träffen i skolan nyss, i slutet av mars.... Nu går tiden lite väl fort. Men känns också skönt, att få lite press på sig. Jag jobbar bäst under press. Snart är jag färdig hälsoococh med inriktning mot barn och ungdomar. Min fördjupning har varit rörelsens betydelse för inlärningen- en föreläsning jag arbetat med. Kul!
Idag har jag hunnit plugga en hel del. Börjat få ordning på föreläsningen som jag själv tycker håller på och bli toppen. Jag har även kontaktat förskolor om att få komma och föreläsa för dem med start i höst. 
Det hade lovats regn idag. Det regnade lite smått vid 6- tiden imorse. Men sedan har det varit strålande sol. Så en promenad har det blivit. Skönt att gå ute i vårvärmen. Råkade visst hamna i Vildsvinsruset- där deltagarna springer i olika terräng och uppför branta backar och i diken men vatten. Leriga motionärer mötte jag. Och där lunkade jag på i min egen lugna takt. 

Ha en skön söndag kväll! 

2 kommentarer:

  1. Ja, det doftade verkligen vår i morse efter regnet när jag satte mej i bilen och åkte hem! och strålande sol när jag vaknade. Duktig du är med allt plugg! Kämpa på,snart kommer sommaren och ledigheten!!

    SvaraRadera
  2. ja hopaps att det innebär nu att värmen kommer maj är ju försommar månad :)

    SvaraRadera