lördag 11 april 2015

God morgon!

Då har jag startat lördagen. Morgonpigg katt väcker mig. Och ser till att jag ska röra på mig istället för att njuta av kaffet i soffan. Snart ska jag iväg för att ha lite jympa. Det blir basjympa och familjejympa. Dubbla pass. Ska strax gå igenom lite papper inför föreläsningar. Jag ska ha. Tycker det är kul. Att få inspirera till rörelse- på Friskis och sedan för förskolor och skolor. Ja. Skolor och förskolor har en läroplan och styrdokument som säger att rörelse ska ske. Tror många hört debatten om att det ska vara mer idrott i skolan. Och att eleverna behöver röra på sig varje dag. Så min tanke är att inspirera till att använda sig av rörelse mer spontant i verksamheten. 

Det är förmiddagen. På dagen åker jag iväg. Mer om det sedan... 
Ha en toppendag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar