söndag 19 april 2015

God morgon

En morgonpigg människa. Japp det är jag. En kollega undrade vad jag gick på på mornarna för att jag är så energisk på morgonen. Haha! 
Jag har varit uppe sedan 5.30 Lilla My väckte mig med att trycka sin tass på ansikte på mig. Hon låg där bredvid mig och sedan fick hon för sig att trycka tassen i ansiktet. Inte peta utan trycka och hålla kvar. Nej, det gjorde inte ont. Men ja, väckas ska man. Detta gör hon typ aldrig. Hänt en gång tidigare för ett bra tag sedan. Well, när hon fått upp mig och fått lite sällskap upp lägger hon sig på soffan och spanar ut. 

Väl vaken så kokade jag lite kaffe och slötittade på Facebook och Instagram. Spelade lite spel. 
Efter ett tag så kom böckerna fram och läste lite om lekar och skrev lite till på min uppsats. Allt detta har jag gjort innan halv åtta på söndag.  Ja, morgonpigg. Det är jag. Och passa på att plugga när orken finns. Sedan ska jag bara vara och umgås med familjen. Njuta av solen och värmen. 

2 kommentarer:

  1. ja här vaknades också tidigt men inte av någon katt utan antagligen hade kroppen fått sitt :)

    SvaraRadera
  2. Önskade att jag var så där morgonpigg

    SvaraRadera