söndag 24 maj 2015

Grattis Sverige!

Jag kände på mig. Att Måns skulle ta hem vinsten. Så sjukt kul. Jag gillar Eurovision song contest. Gjort sedan barnsben. Och så härligt att få det hem! Till Sverige. Vilken stad den kommer till få vi se. Kanske Kiruna? 
Måns låt handlade om hjältar, att vi ska vara våra egna hjältar. Känns så bra att få inpräntat de orden. Du är din egen hjälte. Detta är något jag vill att alla barn ska känna. Igår på nyheterna tog de upp att ett barn i veckan tar livet av sig på grund av mobbning. Och där tänker jag att vuxenvärlden runt barnen har en oerhört viktig roll. Samtidigt som vi måste tänka att om vi jobbar tillsammans för barns bästa kommer det att gå vägen. Eller framåt i alla fall. 

Vi är vår egna hjältar! 


2 kommentarer:

  1. Måns är bra, han är en hjälte och det är vi också :)

    SvaraRadera
  2. We are the Heroes!!!! Just hemkommen från Wien, efter en helt magisk vecka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    SvaraRadera