torsdag 14 maj 2015

Hej alla där i nätvärden!

Jag hoppas att er dag har börjat bra. Jag har hunnit njuta av en lång frukost och bara slappande. Sedan har jag rensat lägenheten på skit. Eller, ja. Städat. Helt enkelt. Bort med damm och smuts. Nu en stunds bila och sedan in till stora staden för att lämna in böcker, om det går att lämna in dem när biblioteket har stängt. Osäker om de har bokinkast.... Det återstår att se. 

Något jag funderat mycket på sistone är det social nätverket på nätet. Som facebook, instagram, twitter. Har själv konton på alla... Bara för att hålla mig uppdaterat. Jag vill ha den kollen. Är social. Och så har jag bloggen. Där kan jag skriva lite mer genomtänkta grejer- inte skriva någon rad och sedan skicka iväg. Jag försöker tänka på vad jag skriver, hur jag uttrycker mig.  Jag tycker att dessa medier är bra, då du kan hålla kontakten med personer som kanske bor lite längre ifrån dig. I mitt fall är det släkten. Som är utspritt i långa landet Sverige och i andra länder. Men samtidigt som det är roligt att se vad som händer i världen och folk gör tror jag att det kan misstolkas det man skriver. Varför gör hen så? Varför gillar denna person mitt inlägg, varför inte? Vilka bilder/inlägg gillas. Och varför? Det är svårtolkat att se nyanserade språket i ett inlägg på FB. Kanske extra tydlig om man ska häva ur sig något? Tänka till även när det gäller publiceringar av fotografier. ÄR det okej att ta med andra i bilden? Frågat först. Att fotografera barn känns som att det är tillåtet utan att ta hänsyn till vad barnen tycker om det? 
Hur tänker du? Vad är okej? Vad är inte okej?
Bildresultat för sociala medier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar