fredag 5 juni 2015

Och så kom fredagen

Så kom fredagen. Denna vecka har det varit helt okej! Vädret börjar bli bättre. Och vi har kunnat vara ute i solen. Även idag. Räknade på jobbet idag att det är 4 veckor kvar till semestern. Om jag längtar? Jajamen! 

Skolavslutningar nu, igår hörde jag att studenterna åkte runt på flak. Vilken lycka! För det flesta.
Betygen är en fråga som kommer upp lite titt som tätt. När ska eleverna få betyg, hur går det till med betygssättning.  Föräldrarna kan vara en drivande faktor till högre betyg, det kan vara att de hotar skolan/lärarna om inte betygen höjs. Så sjukt att skolan ses som ett ställe där det ska formas framtida medborgare- om det inte sker så är allt skolans fel. Föräldraansvar undrar jag? Det ska skaffas barn men vem ska ta hand om dem? 
En liten fundering jag har. Den är lite större än den lilla texten jag precis producerat.
#skolanförst

2 kommentarer:

  1. Det är ett stort problem idag med disciplin. Man måste kunna sitta ner och lyssna på sin lärare, inte bara rusa runt, tjattra i munnen på varann, skrika och ha sig. Ordning och reda kan inte vara fel, det är ju en av förutsättningarna till bra betyg. Sen får man ju knappt ens höja rösten, som lärare numera...
    Kan sen föräldrar klampa in och kräva ett annat, högre betyg, ja då undrar man ju hur det ska kunna gå till?

    SvaraRadera
  2. det är ett svårt ämne detta. O att få betyg för tidigt kanske inte är bra :)

    SvaraRadera