lördag 8 augusti 2015

Kroppsideal

Något jag funderat på. Det är. KROPPSIDEAL. Vad är sunt. Vad är okej. Hur ser du ut? Vad är acceptabelt? Jag har inte den smala kroppen. Är rent av rund av mig. Folk blir förvånade över ibland när jag tränar och orkar ta i ordentligt. Jag väljer ofta tuffare pass. Jag tycker om att pressa mig. För mig är det viktigt med träning. Detta går dock som berg och dalbana. Periodvis tycker jag det är skönt att slappa. Men mår så mycket bättre när jag tränar. Just nu är jag på toppen i en träningsperiod. Jag gillar det. Kommer iväg. Och kan pressa mig lite extra. Vad är det som gör att du måste ha en viss kropp för att stå för hälsa och träning? Jag trivs med mig själv. Jag tycker om mat. Och därför måste jag träna. För att kunna äta. Helt enkelt. Jag har ett lopp att se framemot. Som också ger mig lite extra motivation till träningen. Jag gillar det. Jag gillar att även slappa och ta det lugnt. Och jag ska njuta av livet. Och må bra. Så klart finns det sjukdomar som du kan få av ohälsosam livsstil, vilket gör att jag får tänka till ibland. MEN träning. Ack vilken njutning. Jag gillar det. Och gör det med stolthet. I gymmet. Med muskelknuttar och smala tjejer. Idag känner jag mig stark och lycklig. Efter träningen.
 
 

2 kommentarer:

  1. Nej, man får tydligen inte se ut hur man vill, det är inte klokt egentligen!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar mat och träning, tur det annars skulle jag vara rund som en köttbulle ;)

    SvaraRadera