tisdag 8 september 2015

Läget i världen

Jag blir ledsen. Upprörd. Över det som händer  i världen just nu. Jag har skänkt pengar. Men jag känner att jag vill göra mer. Jag har tagit kontakt med Stockholms stad som söker personer som vill vara volontärer och hjälpa till med flyktingarna. Känns att det är något jag vill göra. Att få lära känna nya människor. Att få någon att komma in i mitt liv och berika det. Jag hoppas kunna hjälpa till med stöd att komma in i samhället. Jag tycker det är viktigt att vi hjälper och ser alla som lika värda! Oavsett var vi kommer ifrån. 

1 kommentar:

  1. Heja dig! Himla bra gjort! Man kan var sån där "kompis/fadder" som fikar, pratar, finns helt enkelt. Verkar vara ett bar sätt att lära sig språket och se vardagen här. Sen finns det klart även mycket annat man kan göra!

    SvaraRadera