fredag 2 oktober 2015

Fredagsmys

Hemma. Chillar. Bara är. Med Lilla My. Katten. Ni vet. Jag vill glo på TV, sitta i soffan. Lilla My vill leka. Fast nu har hon lugnat ned sig. Och kanske kan formulera något vettigt på bloggen. Eller något ovettigt. Som Findus (i Pettson o Findus) skulle sagt. Det verkade ju vara ett ord. Ovettigt. Trodde det inte det. Men gillar tanken. Att sätta ett o framför det man ogillar.
Imorgon är det dags för lite jympa för de minsta. Ska bli kul att hoppa och skutta. Som jag skrev tidigare hoppas jag på fler en tre barn med sina föräldrar. Skoj ska det bli i vilket fall som helst.
Resten av helgen. Den tillbringas. Hos mamma. Slappandes. Läsandes. In en hel del lagar. Arbetsmiljölagar. Och annat. Som jag behöver kunna som ombud. Sa jag att det gällde Lärarförbundet? Jajamen. Tycker det är spännande, roligt och viktigt. Vill ju engagera mig i något. Och just nu är det Lärarförbundet som får ta del av min energi. Kommer att kunna lagarna utantill..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar