lördag 23 januari 2016

lördag..

Det är återigen en lördag. Dessa dagar gillar jag. Njuter av att få vara. Och få göra det jag vill... Lördagarna startar i vanlig ordning med familjejympa. Dessa pass är det bästa jag vet. Att få inspirera till rörelse för små barn. Att få de att röra på sig. Jag gillar det. Verkligen. Jag mår bra när jag får sprida rörelseglädje till andra.

Idag har det annars varit lugnt. Tvättat gardiner och fixat lite. Skönt att få det gjort. I vår tvättstuga finns fyra tvättmaskiner- två per person. En torktumlare och torkskåp. Gissa min förvåning när min torktumlar användes. Jag behövde ju den inte- gardinerna var i torkskåpet. Men ändock. Morr. Nu lämnade jag ingen arg lapp eller så. Träffade inte på den andra som tvättade. Tur för den. Kanske. Men. Jag har rena gardiner- som hamnade i skåpet. Det hänger nämligen nya vid fönsterna...
(nu fick jag klaga lite)

Nu är gäller det att njuta av kvällen! Och söndagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar