söndag 7 februari 2016

God morgon

Uppe med tuppen. Det var jag. Vaknade vi 5,30. Lite te med ingefära och vitlök och en macka till det. Det gjorde susen och jag slumrade till en stund till. Nu så har jag fått i mig kaffe också. Halsen mår fortfarande så där. Men solen skiner så kanske orkar ta mig ut och gå en sväng i lugn takt. Att ligga i soffan/sängen en hel dag klarar jag inte även om jag inte har orken till annat. 

Läkarmissionen startar snällveckan. Veckan som kommer ska vi fokusera på att vara snälla mot varandra. Varför då? Jo, om man koncentrerar sig på en vecka kanske man är lite extra snäll just då. Så klart ska man ju vara snäll alla andra dagar också. Temat för snällveckan i år är att vi ska vara snälla mot de äldre- så det blir att ringa min farfar idag. Startar lite tidigare.
(redigering-googlade, heter vänliga veckan, men budskapet är ju det samma) 

Massa kärlek till alla där ute! 
Google fick stå till tjänst för denna bild, 

3 kommentarer:

  1. Oj, är det vänliga veckan nu, då får jag skärpa mig.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Snällveckan låter bra, det ska jag oxå ha.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre idag, jobbigt med förkylningar!
    Ska träna på det där med att vara snäll :-P

    SvaraRadera