lördag 9 april 2016

Friskis och Svettis

Jag gillar träningen. Jag gillar att leda. Jag gillar att vara där. Självklart finns det alltid saker att förbättra på alla ställen. MEN. Jag är en friskistjej. Jag har försökt träna på andra anläggningar och trivts okej med det. Men att vara en funktionär på ett ställe där man välkomnar olikheter och peppar till träning, det gillar jag. Jag får möjligheten att utvecklas som ledare. Att få gå fortbildningar och få gå på träffar där man knyter social band. Det gillar jag. 
Idag var det en sådan dag. Jag kände till en början, vad ska jag där och göra. Men det blev bättre än jag tänkt mig. Lite information om läget i föreningen, nyheter och annat smått och gott.  Och som alltid, något annat som får folk att prata med varandra. Idag: Melodikryss. Laguppställning på 6 personer. Vårat lag fick alla rätt. Det visste vi redan innan vi lämnade in lappen för rättning. Det blev visst sju lag som kunnat alla svaren. Lottning om priserna. Vårt lag vann. Ändå. Som först ut i lottningen!
Heja!
God mat... 


Vinst
Väl hemma. Balkongen har fått sin början. Lite lavendel, som Lilla My var nyfiken på. Så klar.

Balkonghäng i solen blev det ju så klart. Nu inne en sväng för att svalka ner mig, min balkong kan bli rätt varm när solen ligger på....


Sa jag att våren är här?

Kvällen blir lugn. Ska bara vara.

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med F&S, kommer nog aldrig att tröttna på den föreningen ;-)
    Va härligt med en solig balkong, i dag var det verkligen vår i luften! KRAM!

    SvaraRadera