söndag 15 maj 2016

Morgonstund har guld i mun

Vaknar med tuppen. Härligt att bara sitta i soffan. Lyssna på vinden utanför. Så härligt det låter om träden när det är sommar. (Vår) Visst. Det är kallt. Men ljust och somrigt ändå med alla bladen. Jag tänkte på barndomen när jag hör björkens blad i vinden. Mitt favoritträd.

Kaffe i koppen. Titta igenom sociala medier. (Undra om jag kan leva utan dem?) Snart startar dagen. Jag ska en sväng till min syster. Äta lunch, ta en promenad. Umgås. 

Ukraina. Vilken skräll. Eller? Den låten var ju faktiskt bra. Vi lyssnade på den på jobbet. Och den tog mig helt! Grym röst och grym show. Visst. Ryssland hade också en bra låt. Och det var en massa andra låtar också. Men. Jag är nöjd med vinnarlåten. 

Ha en toppen söndag! 



5 kommentarer:

  1. Mörkt,grått och kallt idag. Jag gillade inte alls vinnarlåten! Vilken tur man gillar olika!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det en skräll med Ukraina som vann! Inte min favvo, men varje gång jag hör den får jag tårar i ögonen, blir så berörd ...så låten är fantastisk! Trodde verkligen att Australien skulle vinna, eller Ryssland. Vilken fantastisk vecka vi har haft, är helt slut nu..puh...

    SvaraRadera
  3. Det var ingen favorit ;) Men det fanns en del bra låtar. Hoppas du får en fin dag, måndag och regn men vad gör det :) Kramen

    SvaraRadera
  4. Du har en liten överraskning hos mig :)

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för du röstade! :)

    Hoppas någon av mina läsare kikar in här hos dig :)

    SvaraRadera