lördag 1 april 2017

första april

Det är första april idag. Våren närmar sig. Värmen är nog på väg. Det jag just nu njuter mest av är ljuset på dagarna. På morgonen när jag ska till jobbet är det ljust. När jag åker hem senare på kvällen är det ljust. Det ger mig mer energi.
Denna arbetsvecka slutade bra, när jag fick umgås med personen som har kommit att betyda mycket för mig. Den bästa kvällen på veckan. Får så mycket energi av människor som betyder mycket för mig.

Idag är det jympadags. På Friskis och Svettis. Som i vanlig ordning. En bra start på helgen.
Sedan vidare till ytterligare en person som får mig att må bra, en av mina bästa vänner. Vi ska fira livet idag, att det går bra för henne. (och mig). Det ser jag framemot.

Det är ju skämtdagen nummer ett idag. På TV frågar de ifall det är politiskt korrekt att skämta? Att det är så mycket falska nyheter idag. Men jag tycker att man ska göra det. Det är ju kul ju. Kanske att då drar man öronen åt sig och blir mer källkritisk mot det man läster första april...

Önskar alla en fin lördag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar