fredag 14 april 2017

Påsken

Nu, ledigheten är här. Börjar med att vakna tidigt- när jag får sova lite längre! Men behöver ju inte
stressa iväg till jobbet direkt, utan dricker lite kaffe och myser en stund med katten, Lilla My.

Jag ska tillbringa min helg hos mamma. Där blir det middag redan ikväll, och sedan ska jag försöka plugga en sväng där. Har ju lite att ta igen.

Det där med att vakna tidigt på morgonen är rätt skönt, också. Har njutit av kören av fåglar. Lilla My tycker nämligen om att vara på balkongen och då hör jag hur fåglarna sjunger så fint. När jag hör all denna fågelkvitter tänker jag på min farmor. Hon hade också svårt att sova. Hon tyckte det var jobbigt med alla fåglar som kvittrade- antagligen så störde det sömnen. Men jag tycker om att lyssna på fåglarna.

Nu ska jag ta en kopp kaffe till och njuta av den långa morgonen så här på långfredag.

2 kommentarer:

  1. Godkväll från en nattuggla! Själv vaknade jag kl 11 idag...men så har jag gjort en hög nattpass denna vecka, så det var inte konstigt! Men jag gillar också fågelkvitter på morgonen..ibland vaknar jag ju tidigt!
    Ha en underbar långledighet med god mat och kanske lite mer fågelkvitter! Kram till dig!♥

    SvaraRadera
  2. Så underbart med påskledigt :) Är så härligt att kunna sitta länge med kaffet på morgonen och bara ta dagen som den kommer. Kram och ha en fin söndag :)

    SvaraRadera