lördag 8 april 2017

Världen

Idag vaknar jag till en ny dag. Jag är tacksam. Över att bo i Sverige. Över att jag mår bra. Över att de jag bryr mig mest om mår bra. 
Jag tänker på det som hände i Stockholm igår. Terror som kom så nära. Jag tänker på dem som blev drabbade av det onda. Jag tänker på deras familjer. 
Jag är stolt över hur människorna i Stockholm visade kärlek till varandra. Hur folk hjälpte varandra. Med skjuts. Med nattboende. Med mat. Skolor, affärer, hotell ställde upp. Så mycket kärlek som ändå finns! Detta vill jag ta till vara. Kärleken som finns. Hoppet som finns. Den får vi inte glömma. Samtidigt som jag är rädd. Förtvivlad över att detta hemska terror kunde hända. 
Ta hand om varandra. Ge varandrs kärlek. Det behövs idag. Mycket kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar